Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Saturday, June 26, 2010

Majlis Walimah Ustaz Izuan


Buat Ustaz dan Zaujah...
Ya Allah,
Limpahkanlah rasa cinta kepada mereka,
Yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah
Yang Kau jadikan mata air kasih sayang
Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra
Yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.
Ya Allah,
Cukupkanlah permohonan mereka dengan redha-Mu
Jadikanlah mereka Suami & Istri yang saling mencintai di kala dekat,
Saling menjaga kehormatan dikala jauh,
Saling menghibur dikala duka,
Saling mengingatkan dikala bahagia,
Saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan,
Serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.
Ya Allah,
Sempurnakanlah kebahagiaan mereka
Dengan menjadikan perkawinan mereka ini sebagai ibadah kepada-Mu
Dan bukti ketaatan mereka kepada sunnah Rasul-Mu.
Amin...
Allahumma Amiin……
Alhamdulillah.. diberi kesempatan untuk menjejakkan kaki ke majlis walimah Ustaz Mohd Izuan Bin Abd Ghani. Siapakah beliau ? Senior sekolahku batch SPM’02.

Beliau dilahirkan di Muar Johor pada 18 Feb 1985.Anak pertama dari 6 orang adik beradik bagi pasangan En.Ghani Bin Ali dan Pn. Misah Bte Thalib.Sangat meminati Bahasa Arab dan Tamadun Islam. Pernah menuntut di Jami'ah Ahl Al-Bayt, Jordan..

Dulu masa sekolah, saya agak respect pada batch Ustaz. Masa tu, saya form 1. Batch ustaz banyak menerajui sekolah, kelab n persatuan dan asrama juga. Kalau tengok gaya diorang pun sesuailah sebagai pemimpin dan memang sesuai dipanggil kakak n abang. Kehadiran Ustazah Zuliana yang turut mengajar kelas saya, pun seakan-akan banyak membawa perubahan pada sekolah dan asrama

Tapi kalau datang balik ke sekolah sekarang, yang form 5 dan form 6 pun nampak tak seperti sebagai senior. Huhu..Mungkin tu hanya pada pandangan mata saya je. Tidak selayaknya untuk saya menghakimi manusia. Mungkin merekalah insan-insan yang akan membawa perubahan yang lebih baik seperti yang Ustazah Zuliana dan batch Ustaz Izuan lakukan. InsyaAllah..

Moga masing-masing sedar akan tanggungjawab yang dipikul termasuklah diri ini.

Wallahua’lam.

2 comments:

musafir bumi sakura said...

amiin,moga dimakbulkan doa2 kita kepadaNYA..
Baarakallahulakuma wabaaraka 'alaikum wajama'a bainakuma fi khayr..-buat ustaz dan zaujah

emm,btul yang nti cakap tu,terasa sangat beruntung sempat mengenali ustazah zuliana dan batch senior tu..walaupun hanya setahun,tapi bermacam2 yang kita dapat..

masa begitu pantas berlalu,senior-senior yang dulu mnjaga kita,sekarang masing2 sudah berkeluarga,nanti tiba pulak giliran kita semua sbgai adik2,insyaAllah..dan tanggungjawab itu pastinya akan bertambah,ujian dari Allah sama ada mampu atau tidak kita memikulnya dengan sebaik mungkin..

Anonymous said...

InsyaAllah..
Mg diberi kekuatan tuk mghadapinya..