Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Monday, December 5, 2011

Tiupan semangat

Bismillah.

Hari ni hujan gerimis pagi sikit.. petang pun begitu.. juga malam. Sangat taat hujan pada perintah Allah. Andai manusia ni taat macam taatnya alam pada Penciptanya, tentu lebatnya air mata si hamba selebat hujannya alam. 

Bulan-bulan sibuk mula kembali.. Tiada hujung minggu.. Sesekali mencuri peluang untuk melangkah ke pantai. Melihat ombak berbicara. 

Ingin sekali nak ucap terima kasih pada si 'cikgu' yang sangat sabar memberi tunjuk ajar.. Satu-satu dia terangkan.. Moga Allah balasnya dengan sebaik-baik balasan..

Allah bagi peluang hari ni, dapat jumpa dia-dia yang asyik memberi semangat. Sesekali terlari topik, akan ada yang tarik balik supaya kembali ke landasan. Berbicara santai, mendengar cerita keluarga sambil-sambil berkongsi air, kopok lekor , biskut dan segala 'bekalan' yang ada. 

Tersenyum gembira. Adakala berkongsi duka. 

Terima kasih ya Allah sebab pinjamkan mereka-mereka. Moga-moga kasihMu sentiasa bersama kami.  

Wallahua'lam..

No comments: