Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Thursday, June 16, 2011

Desakan

Bismillah.

Akhirnya dia akur mengikut kata-kata kami si kanak-kanak ribena.

Kesian Cik I kena buli dengan kami. Walaupun kadangkala dia pun buli orang. Saya tak termasuk insan-insan yang dibuli dalam bilik tu sebab.. saya ni seorang pendendam. *muka kejam

Saya seorang je yang ‘kejam’ sebenarnya. Yang lain insyaAllah boleh dah tu jadi calon isteri orang. ^^

“Kadangkala desakan membuahkan perubahan” Kata-kata untuk hari ni ye.

Tiba-tiba terbayang Mesir.

Setelah sekian lama Republik Arab Mesir di bawah pemerintahan rejim Husni Mubarak yang mengamalkan pemerintahan demokrasi sempit dan tertutup serta menyekat hak kebebasan rakyat Mesir, akhirnya mereka menyuarakan hasrat hati mereka dengan tunjuk perasaan dan bantahan. Tindakan tersebut dilihat sebagai satu bentuk protes yang ‘meletup’ akibat terlalu lama memendam kemarahan dan menangung keperitan kerana kesusahan hidup yang mereka kecapi selama ini. Luahan ketidakpuasan hati dan kekecewaan rakyat Mesir terhadap pentadbiran kerajaan Mesir terutama dalam pengurusan negara yang lemah, zalim dan menekan sehingga rakyat mereka tidak mendapat ruang kebebasan dan pembelaan di dalam segenap aspek terutama kebajikan dan pembangunan kehidupan harian.

InsyaAllah hari ni hari terakhir pertapaan kami di Lab yang sejuk dan sangat best ini.

Lagi beberapa hari nak exam .. Tak jumpa dah Cik Trainer kami lepas ni. Dan lagi beberapa hari nak balik.

Dah tak mahu malas-malas atau emo-emo sebab dah kena warning.. >.<”

Perkongsian untuk diriku dan kalian juga..




Firman Allah yang mafhumnya,


"Katakanlah: "Mengembaralah kamu di muka bumi, serta lihatlah bagaimana Allah telah memulakan ciptaan makhluk-makhluk dari asal jadinya; kemudian Allah akan memulakan ciptaan itu semula (pada hari akhirat) dalam bentuk kejadian yang baharu. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. "

(Al-Ankabut:20)

Gerhana


Semalam tunggu gerhana bulan. Tapi cuaca agak mendung, jadi tak nampak pun bulan..


Pukul 2 pagi tadi jengah juga keluar, gelap. Lebih kurang jam 3 lebih dah terlena masa tu, tiba-tiba ada sorang tu kejut ajak tengok bulan.. Dengan mamainya 'meronda' dipagi hari.


Lagi beberapa hari je lagi untuk kami tinggal sebilik. Sekejap tempoh 5 minggu tu terasa. Macam-macam dilakukan bersama.


Pasti akan merinduinya..


Wallahua’lam.







No comments: