Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Monday, June 13, 2011

Bismillah. InsyaAllah esok next exam jam 9.30 pagi. Takut juga sebenarnya. Kadang-kadang stress diperlukan untuk jadi penguat semangat.. >.<

*best juga bila soalan termasuk-masuk dalam mimpi.

Tadi tengok cerita ni (Children Of Heaven) bersama Cik Lalim, jiran sebelah. Sedih sangat ceritanya. *Tetiba boleh pula tengok cerita masa prep ye..

Tapi antara yang saya belajar dari cerita tu,

"Hargailah apa yang kita ada. Sebab belum tentu semua orang ada apa yang kita ada.."

Masa saya 'melawat' bilik coursemate saya, membuatkan saya fikir banyak perkara. Lebih pada perancangan masa depan juga la. Mereka dalam bilik tu lebih berusia dari saya, lebih kurang beza 4 tahun dari saya.

Mereka berkongsi cerita tentang banyak perkara. Entah.. saya hanya diam dan mengagguk saja. Malu juga. Banyak perkara yang saya terlepas pandang.

Balik bilik, sebelum tidur tu lama juga saya termenung.

Hmm..

Tolong refresh niat dan kemaskini apa yang dah dirancang ye wahai diri.

Walllahua'lam.

No comments: