Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Saturday, January 1, 2011

Selak diari 2010..

Januari

9: Larian Hijrah. Pertama kali bersama-sama menjayakan program di UMT. Agak memeningkan sebab masa tu kena jaga bahagian pendaftaran. Bergelumang dengan nama-nama orang.

18: Berkesempatan turut serta Konsert Amal Nazrey Johani Tour De Tahfiz di UniSZA. Sebelum tu, kat UMT tolong jual tiket. Jumpa orang je promote.. jumpa orang je promote..

Februari

12 : Jumpa sahabat-sahabat matrik. Rindu sangat kat kalian. Terkenangkan masa yang telah berlalu ketika di matrik dulu. Banyak yang kita telah lalui bersama.

Mac

18 : Arwah Pak Ndak meninggalkan kami secara mengejut. Masa tu, tak dapat balik Muar. Setiap yang hidup pasti merasai mati.

April

3 : Sekali lagi dikejutkan dengan pemergian bapa saudara. Arwah Pak Long menyusul. Dan sekali lagi tidak dapat pulang ke Muar. Masa tu ada final exam.

June

Banyak walimah masa ni. Maklumlah cuti sekolah.

Ustz Wan & K.Aina

A.Fiti & K.Aisyah

Jumpa sahabat-sahabat masa sekolah rendah dulu. Lama tak jumpa. Masing-masing dah banyak perubahan.

Julai

Sibuk dengan Pesta Konvo dan Minggu Mahasiswa.

Berkenalan dengan sahabat baru yang simple dan sederhana saja orangnya, tapi membuatkan ku selalu ingin berjumpa dengannya.

Ulangtahun kelahiran. Terima kasih sahabat-sahabat yang ku kasihi InsyaAllah kernaNya. Moga Allah saja yang membalas segalanya dengan sebaik-baik balasan. Terasa seperti ada keluarga di sini. Yang lembut tak semestinya lemah. Yang gagah tak semestinya kuat. Apa-apa pun yang berlaku, jangan pernah putus asa dengan rahmatNya.

Tiba-tiba sumone sudi nak pergi pantai denganku. Meleraikan kekusutan dijiwa. Masa ni tengah dilema nak pilih A or B. Akhirnya, tertamak pilih dua-dua..Huhu.. Hadapilah sem ni dengan pelbagai dugaan.

Ogos

10 : Konvensyen MPP IPTA 2010 kat Kajang. Kutip banyak pengalaman baru. Berpeluang tengok siaran langsung AQ..

Ramadhan di Terengganu. Banyak yang perlu dihadapi masa ni. Allah..Allah..Allah.. Ku rindu Ramadhan. Masihkah berpeluang untukku ketemu dengannya lagi..

September

Beraya di Muar.

2 Syawal : Mendapat khabar sahabat sekelas masa sekolah terlibat dengan kemalangan tempoh hari. Sayu melihat keadaan dia. Kuatnya hati dia.

3 Syawal : Lawat Fazilah lagi tapi bersama sahabat-sahabat lain. Sempat pergi beraya ke rumah Ustaz Wan.

5 Syawal : Konvoi raya bersama sahabat-sahabat sekolah. Lama sangat tak jumpa ramai-ramai macam ni. Alhamdulillah diberi peluang olehNya untuk kami bertemu. Sangat gembira.. Alhamdulillah…

26 : Seseorang datang rumah..

Oktober

Musim luruh.. Tiba-tiba terjatuh cinta dengan dedaun momiji.. Subhanallah.. indah ciptaanMu.

Bulan ni sangat2 sibuk yang teramat dengan assignment yang berlampak dan bertalu-talu tanpa henti..

15 : Dalam sibuk2 pun, leh lagi pergi Konvensyen Mahasiswa kat Perak. Tetiba teringin sangat nak pergi Perak..

November

Final mula datang.. menyelinap segenap ruang.. Konon2nya tak nak balik Muar la sebab naik cuti ada paper lagi. Namun akhirnya, takdirNya membawa ku terbang meneroka bumi Darul Naim. Raya di perantauan buat pertama kalinya.

26 : Perlantikan AJK Surau Al-Irfan. Moga-moga semangat AJK baru terus marak.. dan melaksanakan amanah dengan sebaiknya.. InsyaAllah..

Disember

3 : Peristiwa penting dalam hidup. Hanya Allah yang tahu segalanya.

Dah mula cuti…

29: Kembali ke bumi UMT.

31: Seorang 'budak' datang bilik, katanya rindu sama saya.. hehe...

p/s:

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahNya.. InsyaAllah...

dan nak jadi seperti rama-rama. Jangan mengalah. Walau tak terbang tinggi, andai istiqamah InsyaAllah sampai juga kepadaNya.. Allahuma amiin..

InsyaAllah..

Wallahualam...

2 comments:

Lupa nama said...

boleh dah buka diari baru hari ni..

Comeycun said...

Diari 2010 yg sangat menarik... =)
Like it