Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Tuesday, April 24, 2012

Ustaz ?

Bismillah

Gambar buku ni tak ada mengena apa-apa dengan saya ya. Sekadar tertarik melihat tajuknya. Beberapa hari lepas terperasan ada seorang ustaz ni post kat FB, dia kata nak hadiahkan novel ni kat isteri dia.

Comel je tajuknya. :D

----

Dah minggu ke sembilan untuk semester ni. Macam cepat je masa berlalu. Dan InsyaAllah masih punya beberapa minggu masa berbaki untuk bersama mereka.

Alhamdulillah.

Sebenarnya kadang-kadang rasa tak percaya dah duduk kat Bumi Darul Iman ni hampir 3 tahun. Satu tempoh yang sepatutnya boleh belajar macam-macam. Walaupun masih tak pandai berloghat Ganu Kiter. Hoho.

Dan kadang-kadang rasa sayu sebab terfikir sama ada akan datang masih berkesempatan ke sini lagi atau tidak. Pasti kan merindui semuanya. Suasana Bumi Darul Iman.
---

Hari ni berkesempatan bersama si budak yang asyik tersengih-sengih dari petang. Sebab hari ni dia dapat barang yang dia idam-idamkan.

Gembira je tengok dia senyum.

Moga dikau sentiasa tersenyum dalam dakapan kasih dan redhaNya.. =)

Wallahua'lam.

No comments: