Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Wednesday, August 24, 2011

Senyum vs Menangis


Habib: Saya pun bangun tidur dan senyum. Saya pun akan membacakan doa selepas bangun tidur.

---

Nurul: Ye ke awak senyum ? Ke awak nangis-nangis ?

Habib: Cikgu... tengok Nurul..

^^

Saya suka tengok Nurul comel tu menyakat Habib.

Perkara yang agak jarang kita lakukan lepas bangun tidur ialah senyum. Tapi jangan pula terlebih hingga jadi tersenyum-senyum. Lain tu maksudnya.

Ok..

Cuba praktikkan. Baca doa lepas bangun tidur dan senyum. Beri kata-kata semangat, ''Moga hari ini dapat dilalui dengan lebih baik dari semalam..InsyaAllah."

Ye ke awak senyum ? Ke awak nangis-nangis ? hehe.. =)

Ramadhan kian hampir ke penghujungnya. Jom teruskan memohon keampunan dan keredhaanNya..

اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني

" Ya Allah sesungguhnya Dikau maha pengampun , dan amat suka memberi ampun, maka berikanlah daku keampunan"

Wallahua'lam.

3 comments:

MUJTAHIDAH SOLEHAH said...

assalamualaikum ^_^
klu kita senyum sejurus/selepas bangun tidur,insyaALLAH kita akan rasa gembira,tenang,positif..(",)

wallahua'lam,salam ukhuwwah fillah~

nuhama said...

suka entry ni..tq

minico0per said...

salam...sy pun suke layan vid hayya biddoa...c0mel je n kdg terimabas zman kanak-kanak..di ajar mcm2 doa,p bile um0 smakin meningkat,doa y di ajar makin kurg d amalkn..btw,blog y sgt c0ol,tenang,semp0i p berisi..i f0llow u nani..^_^