Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Monday, November 22, 2010

Aku ada kamu..kamu... dan kamu.

AB, Family S.E, Rom8 n semua shbt2ku...
Terima kasih kerna menjadi sebahagian yang sempurnakan hidupku


Dulu…

Aku sering bertanya kenapa aku dicampakkan di sini..

Dulu…

Pernah menitis air mata ini kerna tidak mahu ke sini..

Dulu..

Aku sangat cemburu dengan apa yang insan lain dapat..

Sungguh ku tak mengerti..

Mengapa..Mengapa..Mengapa…

Ah.. hanya itukah mampu ku fikir ?


Aku terus melangkah di sini..

Cuba ku memahami..

Merungkai persoalan yang selalu menganggu benak fikiran ini..

Belajarlah memahami..

Rungkaikan persoalan ‘bagaimana’ dan laksanakan..


Aku termenung lagi…

Hati dipagut rindu..

Rindu pada semua yang telah ku lepaskan pergi..


Kini…

Aku masih cuba tersenyum..

Baru ku sedar teramat indah tetapanNya

Baru ku sedar…

Aku ada kamu.. kamu dan kamu…. =)

Ya Allah, satukanlah hati-hati kami dalam ketaatan kepada-Mu.


21 Nov 2010

Terengganu

No comments: