Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya AidiFitri

Salam AidilFitri..Salam Lebaran...
Moga kita kembali kepada fitrah. Fitrah yang suci seperti bayi yang baru dilahirkan. Setelah sebulan melalui bulan tarbiyah..Ramadhan yang mulia...

Hari ni dh 28 Ramadhan..Aku masih disini..Org lain dh balik umah msg2.. Jeles tul bila melihat bdk2 ni duk tarik beg. Ni lah masalah kalau beli tiket lambat. Tapi aku cuba tenangkan hati ni. Redha dengan ketentuan Illahi. Mungkin ada hikmahnya.. Tak pun, Allah nak uji aku. Dulu time kat matrikulasi..aku adalah insan yang agak 'kerek' kerana tidak perlu membeli tiket untuk pulang ke rumah. Mana taknye..matrik ke rumah hanya memakan masa setengah jam kalau naik kereta la..Bak kata seorang sahabatku, "kalau merangkak pun leh sampai". Selama 2 tahun..mungkin semua ex roomates ku tak berpuas hati dengan aku kerana aku selalu balik rumah paling awal dan balik ke matrik paling lambat. Hmm...

Kini.. ku merasainya. Merantau jauh..hmm..x delah jauh sangat pun. Tapi kalau naik bas..naik sakit pinggang gak la duduk. Pernah gak terlintas difikiran ni nak naik kapal terbang pastu terjun pakai payung terjun. Tapi takut terjun tempat lain mendarat tempat lain plak..


Ish..entah pe2 je aku mengarut pagi2 ni..

K lah.. Salam AidilFitri.

No comments: