Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Wednesday, May 2, 2012

Bekalan

Bismillah

Sedang yang diwaspadai dalam persahabatan dengan orang mulia adalah; 
merasa sama; 
sedangkan selama ini kita hanya pemantul cahaya mereka.

---



Allah bagi peluang jejakkan kaki kat Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu. Tak pernah terfikir untuk sampai sini. Selalu dalam minda nak jejakkan kaki ke tempat-tempat lain yang mungkin lagi best pada pemikiran sendiri.

Berpeluang 'berborak-borak' macam-macam dengan Ustaz. 

" Lepas ni, awak fikirlah macam mana nak banyakkan wakaf untuk bekalan kat 'sana'. Nanti kita mati semua kita tinggalkan kecuali amal jariah, ilmu yang dimanfaatkan dan anak soleh yang mendoakan. Janganlah kedekut untuk memberi." 

Masing-masing melangkah balik dengan riang sebab dapat ilmu-ilmu baru dan nasihat yang membakar semangat.




Coklat. Kiwi. Teh O Ais.

Walaupun Teh O Ais nampaknya 'merendah diri' tapi tak semestinya dia paling tidak sedap. Semua sedap dan masing-masing punya kelebihan sendiri. 

Lepas beberapa sedut Kiwi, mungkin tangan akan cepat-cepat mengambil Teh O Ais sebab nak menghilangkan manis yang terlampau.

Mungkin.

=)
Mr Danbo dah dapat teman baru, si JAD. Cemburu je tengok mereka.

Minggu ni, minggu kesedihan. Bakal ditinggalkan oleh si dia.

Sebenarnya tak mampu nak tengok wajah dia lama-lama. Dan tak mampu nak bertekad untuk jumpa dia sebelum dia melangkah pergi.

Tadi.. hanya memerhati dari jauh. Nampak dia dengan teman baiknya.

Diam je walaupun rasa nak menangis. Belajar tabahkan hati sebab lepas ni lagi ramai yang bakal menjarakkan diri.

:'(

Hati masih lagi cedera terkena tembakan peluru berpandu dari mulut seseorang. Khas Allah tujukan buat diri yang lemah ini agar lebih mengingatiNya dalam setiap tindakan.

Wallahua'lam.

No comments: