Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Friday, March 2, 2012

Suka

Bismillah.

Hari ni hari kedua sambutan Maulidur Rasul. Alhamdulillah, semua berjalan lancar. Kadangkala hujan membasahi. Hujan rahmat. 

Gembira. Walau hanya menyumbang perkara kecil. 

Tapi kadangkala bersedih hati. Sesekali hati berbisik, ''Aku buat ni sebab tanggungjawab atau aku cintakan Rasulullah s.a.w. ??? '' Mulut mudah saja berkata cintakan Rasulullah, hakikatnya.... 

Allahu Allah.

---

Pesan Dr Asyraf, setiap hari kena pasang niat untuk berbuat kebaikan. Setiap hari, rancang secara specifik apa yang nak buat dan bila. Kemudian, usahakan... 

Saya sangat suka bila Dr ingatkan, bersederhanalah. Seimbang. Perjuangkan hak sendiri, dan jauhi (jangan ambil) hak orang. 

Kekayaan, bukan diukur melalui bilangan. Kaya hanya bila kita tidak lagi berhajat pada manusia dan bergantung sepenuhnya kepada Allah s.w.t. 

Carilah dan lakukan apa yang Allah suka. =)

Wallahua'lam.

No comments: