Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Wednesday, February 15, 2012

Kisah A.F

Bismillah.


Alhamdulillah. Setelah hampir seminggu, akhirnya berkesempatan mengkhatamkan Ranah 3 Warna. Karya yang tidak mengecewakan dari A.Fuadi. Novel dari seberang ini membuatkan saya sayang nak habiskan membacanya cepat-cepat. 

Setiap orang ada kisah hidupnya tersendiri.

Alif Fikri. Kisah dia dan cita-citanya. Tinggi. Ingin menjejakkan ke benua Amerika. Dan aku pun punya kisah tersendiri.

Baru saja tersenyum, badai lain pula datang menggempur. Rupanya man jadda wajada saja tidak cukup andai tidak disertakan sekali kesabaran. Man shabara zhafira. Sesiapa yang bersabar akan beruntung. Sekiranya hanya menyerahkan pada takdir, siapa yang akan membela diri sendiri.

Jika nak dibandingkan aku dan dia. Masing-masing diuji walau dengan cara berbeda. Cuma bezanya, dia kuat semangatnya.

Membaca buku ni, InsyaAllah membangkitkan semangat. ^^
Saya bagi 5 bintang untuk novel ni.

*dah habis baca, saya baru perasan nama watak utama, Alif Fikri = A.Fuadi. Mungkin... ~

Wallahua'lam.

No comments: