Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Sunday, March 20, 2011

Puzzle yang masih lum complete

Pernah kita merasakan terpuruk, jatuh dalam kondisi yang tak pernah terbayang sebelumnya. Melalui setiap langkah yang kita tidak tahu apa yang akan bakal berlaku seterusnya. Kadang diri keliru untuk melalui antara pilihan yang datang.

Namun, atas keyakinan yang kukuh kepadaNya, kita gagahkan jua.

Hidup bagaikan potongan puzzle, cuma kita tidak tahu bentuk apa gambar itu nanti. Ya.. kadangnya bisikan syaitan membuatkan hati tertanya-tanya pelbagai persoalan. Astaghfirullah..

Masing-masing diantara kita sedang melewati sisa-sisa umur yang berbaki dan mempunyai cerita yang berbeza, apalah kiranya kita saling belajar bersama, menghargai dari segala perbezaan untuk menyusun kembali puzzle yang telah berserak seiring waktu, karana kelak suatu masa nanti kita akan kembali menghadap-Nya, sang pemilik tubuh ini dari seluruh senario hidup yang telah kita jalani ini.

~Entah tiba-tiba terasa sangat nak balik walaupun baru saja kembali dari Johor minggu lepas… (T.T)

No comments: