Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Thursday, March 31, 2011

Kerna akhlakmu..

Alhamdulillah.. indah sinar mentari yang menerangi. Menyelak tirai dengan gembiranya. Mendidik diri untuk terus menjadi hamba yang bersyukur.

Syukur.

Terima seadanya dan mengoptimumkan segala yang dikurniakan kepada kita. Kadangnya kita hanya menerima apa yang ada. Tapi tidak menggunakan sepenuhnya kelebihan yang Allah kurniakan kepada kita.

Hari ni saya dengan gembiranya nak bagitahu, saya berjaya meng'add' seseorang yang saya admire. Sangat menyukai dalam diam. Setelah lama memendam perasaan, akhirnya saya memberanikan diri meng'add dia dalam YM. Hehe.

Siapakah dia ?

Pemilik blog ihumaira. Kak Izzah...

Entah mengapa saya sangat tertarik membaca tulisan-tulisannya. Mungkin diluahkan tulus dari hati. Banyak sebenarnya saya belajar melalui dia. Saya pernah terfikir kenapa la saya suka sangat baca blog dia. Tiba-tiba terlintas di benak fikiran saya.. 'Tulisannya sentiasa dari sudut pandangan positif.'

Terpana sebenarnya tatkala Kak Izzah bertanya nama saya lalu mendoakan saya.. Allahu akbar. Indahnya akhlak dia. Perbualan pertama kami yang membuatkan saya ingin terus mengenali dia.

Allahu Allah...

Bantulah hambaMu ini menjadi hamba yang sentiasa berfikiran positif dan bersangka baik..
Amiin...

Wallahua'lam.

No comments: