Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Tuesday, July 20, 2010

Deru Ombak.

Alhamdulillah.. masih diberi kekuatan dan kesempatan tuk menjejakkan kaki ke pantai. Kali ni.. berkesempatan menikmati deru ombak yang sangat indah bersama sumone.. Subhanallah.. sangat tenang..

Tiba-tiba teringat lagu Antara Dua Kasih. Nape ye ? Mungkin sebab ayat pertama lirik lagu tu, deru ombak pecah berderai.. mungkin..

Best dapat pergi bersama sumone. Rasanya macam kali pertama je pergi pantai dating dengan dia. Tapi kalau tak silap macam dia dah lama tak pergi pantai sebab dia tak tahu ada taman permainan kat tepi pantai tu.. hehe..

Minggu ni agak sibuk.. (sibuk pn sempat je online..apakah??) hm... cuma tu la. Kurangnya kepandaian dalam mengatur kerja..maka banyaklah masa yang terkorban. Kesarabutan minda yang agak tinggi yang mungkin boleh membawa kepada 'kebahagiaan terlebih' yang boleh melayakkan diri menjadi penghuni hospital bahagia...

Diberi dua pilihan.. A or B ? Fikir sampai 3 hari. Aysik termenung dan terbawa-bawa dalam mimpi. Mana ye ? Nak je wat pilihan C.. Ku serahkan segalanya pada Yang Maha Mengetahui.


Firman Allah yang mafhumnya :
"Apa yang ada di sisimu akan lenyap, dan apa yang ada di sisi Allah adalah kekal. Dan kami pasti akan memberi balasan kepada orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.."
(16:96)

2 comments:

sumone said...

salam..uhuk2..patot la terbatuk..ada org sebut nama sumone rupnya...haha..besnya dpt dating ngan cik nur insani.. nanti kita pegi lagi main kat budak2 tue..:P

nur_insani said...

bdk mn ?? rmai bdk kt pantai tu.. hehe...