Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Tuesday, April 6, 2010

Di Saat ini...

Salam a'laik..
Dah lama tak posting kat blog ni.. Mungkin bukan hanya labah-labah je buat sawang, entah-entah siap buaya dh beranak-pinak agaknya...


Saat ini.. masih ku mencari kekuatan diri dalam membuat pilihan terbaik. Disaat sahabat-sahabatku sedang berhempas pulas dimedan perjuangan, aku masih mencari-cari baju besi..

Betapa malunya aku padaMu Tuhan.. Adakah aku terlalu cintakan dunia. Aku sering lalai dari mengingati diriMu...

Sibuk mulut ini berbicara tentang perjuangan. Sedangkan apa sajalah yang aku dah buat. Sibuk mulut berbicara tentang keikhlasan... tapi mana ikhlasnya hatiku ini.. Mungkin hanya kata-kata yang mampu ku lafazkan memberi kata-kata semangat buat sahabat-sahabatku.. Tapi ia hanya kata-kata... yang jarang ku mampu lakukan..

Aku masih terus mencari diriku yang semakin dihanyut duniawi.. Ku cuba melangkah kembali mendekatkan diri padaNya..

No comments: