Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Wednesday, October 5, 2011

Contohi buah hati yang dirindu.

Bismillah.

Alhamdulillah Allah masih beri peluang kepada kita menikmati nikmati Iman dan Islam.

Terasa cepatnya masa berlalu. Semester baru pun dah tak nama semester baru kan.. Apa yang kita dah belajar ?

Saya teringat pesan seorang pensyarah saya tempoh hari. Katanya, "Kamu semua dah tahun akhir.. Kat U ni bukan belajar nak jadi Software Analysis je tapi patutnya kamu belajar tentang kehidupan. Kat luar sana tu banyak cabaran." Dan saya sangat suka dengan pensyarah ni. Setiap kali sebelum mula kelas, dia akan bagi kata-kata hikmah dan bagi semangat kat kami. Ibarat ibu yang menasihati anak-anaknya tanpa jemu.. Moga Allah merahmati dan permudahkan segala urusan beliau.. Amiin..

Sekarang dah semester 5. InsyaAllah lagi 2 semester untuk ditempuhi. Sekejap je sebenarnya setahun tu.. InsyaAllah, nak maximumkan untuk belajar macam-macam. Allahuma amiin.. Tempoh hari dah bakar semangat melihat senior-senior berkonvo.. Alhamdulillah dan tahniah pada mereka. Banyak lagi langkah seterusnya yang perlu dilakukan setelah bergraduasi.


Ni nak cadangkan buku.. Syamail Muhammadiyah. Best sangat. InsyaAllah. Moga bermanfaat dan dapat menyemarakkan semangat untuk terus mencontohi kekasih hati yang amat dirindui, Rasulullah s.a.w.

Wallahua'lam.

No comments: