Firman Allah yang mafhumnya :

"dan DIA yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada dibumi, nescaya tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, DIA Maha Perkasa, Maha Bijaksana.." (Al-Anfal:63)

Tuesday, July 28, 2009

Terokai Alam

Survival laut...
24 Julai hingga 26 Julai lalu, aku diberi peluang untuk berada di Pulau Bidong, pulau tempat penyelidikan UMT. Semua yang bergelar pelajar UMT diwajibkan ke sana..
Selama 3 hari 2 malam disana pelbagai ilmu yang ku timba.
Melihat betapa indahnya alam ciptaan Tuhan..
Bnyak tul aktiviti termasuklah memancing,water confident,berkayak,snorkeling dan jejak warisan iaitu melihat tinggalkan pelarian Vietnam.
Seronok diberi peluang..
Namun aku lalai dari mengingatiNYA seketika.. aku diuji dengan pelbagai aktiviti yang sepatutnya membuatkan aku ingat padaNYA..namun aku gagal..
aku terleka seketika.. andai nyawaku diceraikan dari jasad ketika itu..??
Ya Allah ampuni hambaMu yang lemah ini...

No comments: